Explicatii despre garantia Produselor Honda
DEBUTUL GARANTIEI - Garantia incepe de la data vanzarii Produsului nou din fabrica catre Client. Data vanzarii este inscrisa in formularul Certificat de Garantie in primul chenar.Succesiv dupa vanzarea Produsului, inregistrarea Produsului pentru garantie se face automat.
CONDITII GARANTIONALE - Garantia vanzatorului se refera la produse Honda care la origine sunt importate in Europa si sunt conforme cu reglementarile si omologarile necesare in UE si EFTA. Aceasta garantie acopera Tractorasele de tuns gazon, masinile de tuns gazon, motocoase de umar, foarfecele de tuns gard viu, motosape,motocultoare, suflante, generatoare, motopompe, turbine de zapada, transportor de santier senilat(roaba senilata), motoare general industrial,produse pe baterie, suflanta cu baterie, electrocoasa de umar cu baterie, electrofoarfeca de tuns gard viu cu baterie, robot pentru gazon cu perimetrare pe baterie
PERIOADA GARANTIONALA: Garantia pentru clientul final persoana fizica sau grup de persoane fizice care nu desfasoara activitati economice este de 24 luni de la data vanzarii Produsului nou conform prevederilor Legea 449/2003 art.16 si de 12 luni pentru persoane.juridice. Durata medie de folosinta a Produselor este de 10 ani
DREPTURILE CONSUMATORULUI: Aceste dreturile sunt conferite de Legea 449/2003 in special art.9-14 REMEDIEREA - În perioada de garanţie, produsele ce prezintă defecte de material sau de fabricaţie vor fi reparate gratuit, utilizându-se piese noi; durata unei reparaţii este de maxim 15 zile calendaristice
CUM SA APLICATI PENTRU GARANTIE: Garantia este furnizata in principal de Dealerul/Centrul Service care a efectuat vanzarea, in timpul orelor de program.Impruna cu Produsul defect trebuie sa aveti factura fiscala sau bonul fiscal, prezentul certificat de Garantie semnat si stampilat
OBLIGATIILE DEALERULUI sau CENTRULUI SERVICE - Obligatia in perioada de garantie este de a repara sau inlocui orice piesa care prezinta defectiuni de material sau de fabricatie dovedite prin metode specifice,masuratori,manual de reparatie… sau alte informtii puse la dispozitie de catre Producator. Reparatia va avea titlu gratuit pentru piese si manopera., piesele inlocuite in garantie devin proprietatea Distribuitorului Honda in Romania.. CONDITIILE DE APLICARE ALE GARANTIEI. Prin aplicarea garantiei pentru un Produs in reteaua de Dealeri /Centre Service va tine cont de urmatoarele conditii pentru care nu se acorda garantie: Orice deteriorare provocată prin nerespectarea întreţinerii regulate preventive specificate de Honda. •Orice deteriorare provocată prin repararea sau întreţinerea efectuate cu metode nespecificate de Honda.•Orice utilizare rezultata din inchiriere,Orice deteriorare provocată prin utilizarea unui produs întrun loc unde nici un alt produs de acelaşi tip nu este, în general, utilizat. Orice deteriorare provocată prin metode de utilizare altele decât cele specificate în Manualul de Utilizare al proprietarului sau o utilizare peste limitele sau specificaţiile stabilite de Honda (sarcină maximă, turaţia motorului, interventii asupra sistemului regulator al turatiei si altele).Orice deteriorare sau defectiune din folosirea altor combustibili decat cei indicati in prezentul certificat si manuaul Utilizatorului. Orice deteriorare provocată prin utilizarea de piese sau accesorii neaprobate de Honda sau care nu sunt piese originale sau utilizarea de fluide nerecomandate (ulei motor, ulei transmisie, lichid de frână, lichid de ambreiaj, lichid de răcire şi altele).Orice deteriorare provocată prin modificări care nu sunt aprobate de Honda (reglaje ale motorului, modificări ale performanţelor produsului,eliminarea anumitor piese, extinderi şi alte modificări).Orice deteriorare provocată de trecerea timpului (decolorarea naturală a suprafeţelor vopsite, suprafeţelor metalizate, degradarea caroseriei şi alte deteriorări).Fenomene estetice care nu afectează performanţele (zgomot, vibraţii şi infiltrări de ulei).Orice deteriorare provocată prin depozitarea sau transportul inadecvate.·Materiale consumabile:Piese de schimb: bujii, fişe bujie, lulea bujie, filtre de combustibil, ulei şi aer, lanţ transmisie, curea transmisie, cabluri transmisie, plăcuţe sau saboţi de frână, plăcuţe fricţiune ambreiaj, saboţi de ambreiaj şi arcurile de revenire, becuri, siguranţe electrice(fuzibile sau termice), comutatoare, prize electrice, întrerupătoare, perii (la maşinile electrice cu colector), pedale pârghii şi cabluri de comandă, ştergătoare de parbriz, anvelope pline sau pneumatice şi camere, tampoane de cauciuc, tuburi(furtunuri) de cauciuc sau plastic, manşoane de cauciuc, freze, cuţite, discuri tăietoare, starter manual, sfori starter,saci colectori, sorburi, ştuţuri, dopuri, buşoane, clapete de reţinere, garnituri de cauciuc, etanşări mecanice sau alt articol specificat de producătorul Honda- Fluide: ulei, vaselină, electrolitul bateriei, lichid de răcire şi alte articole specificate de Honda.Curăţarea, revizia, reglajele sau alte elemente de întreţinere periodică indicate in Manualul Utilizatorulu Costuri conexe reclamaţiei în garanţie, inclusiv:-Taxe suplimentare de remorcare, comunicaţii, cazare, mesele, orice alt element legat de o pană a Produsului într-un loc aflat la mare distanţă.Toate costurile legate de un accident fizic sau deteriorări produse bunurilor (cu excepţia produsului) Despăgubirea pentru timpul pierdut, pierderile comerciale sau costuri de închiriere a unui produs de înlocuire pe durata reparaţiilor şi/sau reglajelor.Orice deteriorare provocată printr-o catastrofă naturală inevitabilă, incendiu, coliziune, furt şi deteriorări secundare provocate de una din aceste circumstanţe.Orice deteriorare provocată de funingine sau fum, de produse chimice, de excremente de păsări, apă de mare, briza mării, sare sau elemente similare.
INTRETINERE – ESTE RESPONSABILITATEA CLIENTULUI CA OPERATIUNILE DE INTRETINERE SA SE EFECTUEZE PERIODIC CONFORM INSTRUCTIUNILOR INDICATE IN MANUALUL UTILIZATORULUI.. In acest mod Produsul va beneficia de garantie complecta. Prin efectuarea intretinerilor la Centrele Service sau Atelierele Dealerilor Honda utilajul dumneavoastra va fi in cea mai buna stare de functionare. In cazuri normale un serviciu de intretinere periodic va reduce in timp costurile globale de intretinere.In cazul unui defect in perioada de garantie contactati Dealerul sau Centrul Service pentru a stabili o programare in vederea efectuarii serviciilor de verificare ,constatare….etc. In anumite perioade ale anului Dealeri si Centrele Service Honda sunt aglomerate cu munca.Va recomandam, efectuarea din timp a programarilor pentru lucrarile de intretinere periodice.
IN CAZUL UNUI DEFECT – Contactati Dealerul sau Centrul Service care a efectuat vanzarea.
INTRETINEREA PRODUSULUI – Inainte de inceperea lucrului, efectuati o inspectie a Produsului. Lista cu punctele de verificare este trecuta in Manualul Utilizatorului.Aceste controale sunt de ajutor pentru a evita eventualele situatii neplacute. Luati aminte ca micile verificari si reglaje sunt usor de efectuat inaintea lucrului decat in momentul in care aveti nevoie de Produs.Pe langa un aspect estectic placut o intretinere , curatarea a Produsului va da posibilitatea de a efectua si inspectia vizuala a Produsului dumneavoastra.Va atentionam ca produsele, precum detergent de spalat chimici contin solvent care elimina elastomeri din materialul plastic iar acesta devine fragil.Pentru intretinerea partilor din material plastic se va folosi intodeauna o solutie de curatare neutra.Pentru motor sunt recomandate produsele HONDA Certificat de Garantie Pagina 3 din 3 specifice de pe piata.Caltiti intodeauna bine cu apa pentru a va asigura ca nu exista produse chimice ramase de la curatare , spalare, deasemenea asigurati-va ca produsele rezultate in urma spalarii nu contamineaza solul. Utilizarea spalatoarelor cu presiune poate sa deterioreze vopseaua si finisarile superficiale.Nu dirijati jetul de apa direct catre rulmenti,partile care se rotesc.Consecinta unei umezeli in excess duce la ruginirea anumtor piese.Partile de aluminiu trebuie protejate pe perioada de stocare cu un strat protector ( ex.carter motor, transmisie…).Este interzisa protejarea lor cu solutii pe baza de solvent.Pentru informatii suplimentare va rugam sa luati legatura cu Dealerul sau Centru Service care a efectuat vanzarea.Planificati din timp intretinereile periodice cu dealerul sau centrele Service.Daca doriti sa stocati/depozitati Produsul pe o perioada indelungata de timp luati legatura cu Dealerul sau Centrele Service pentru informatii despre procedura corecta.
VERIFICARILE ZILNICE: NIVEL ULEI MOTOR-COMPLECTATI CU ULEI DACA ESTE NECESAR. • NIVEL COMBUSTIBIL-UTILIZAREA COMBUSTIBILULUI PROASPAT SI A CANTITATII NECESARE IN FUNCTIE DE MUNCA CARE TREBUIE DEPUSA.• FRANE – VERIFICAREA FUNCTIONARII CORECTA • CURELE SI LANTURI DE TRANSMISIE – VERIFICATI STAREA SI JOCUL CORECT, REGLATI SI LUBRIFIATI DACA ESTE NECESAR.ANVELOPE -VERIFICATI STAREA ANVELOPELOR SI PRESIUNEA DE AER ·PARGHIE DE ACCELERATIE- VERIFICAREA FUNCTIONARII CORECTE A CABLULUI.INTRERUPATORUL ON/OFF (PORNIT-OPRIT)- VERIFICARE FUNCTIONARII ACESTUIA. VERIFICAREA SISTEMELOR DE SIGURANTA. INSTRUCTIUNILE INDICATE MAI SUS SUNT VERIFICARILE ZILNICE MINIME CARE TREBUIE EFECTUATE DE CLIENT, PRODUSULUI. CONSULTATI MANUALUL UTILIZATORULUI PENTRU FIERCARE PRODUS IN PARTE.
INTERVENTII DE INTRETINERE: ESTE RESPONSABILITATEA CLIENTULUI IN A SE ASIGURA CA INTRETINERILE PERIODICE SUNT EFECTUATE CONFORM MANUALULUI UTILIZATORULUI. PRODUSELE UTILIZATE IN CONDITII DE LUCRU SPECIALE, MULT PRAF, UMEZEALA, CALDURA EXCESIVA, VOR FI INTRETINUTE CU INTERVALE MAI REDUSE FATA DE INTRETINERILE NORMALE CONFORM CU MANUALULUI UTILIZATORULUI. PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE IN CAZURILE SPECIALE LUATI LEGARTURA CU DEALERUL SAU CENTRELE SERVICE AUTORIZATE HONDA..
CONCLUZIE: INTRETINEREA PROGRAMATA TREBUIE EFECTUATA CONSTIINCIOS, LA INTERVALELE ‘’ORE DE LUCRU’’/TIMP(ZILE-LUNI) CONFORME CU TABELUL DE INTRETINERE DIN MANUALUL UTILIZATORULUI INTRETINERILE TREBUIE EFECTUATE DE PERSONAL TEHNIC INSTRUIT, SDV-URI NECESARE PENTRU A INDEPLINI STANDARDELE DE CALITATE IMPUSE DE HONDA. IN ACEST SENS ORICE REPARATIE EFECTUATA, CLIENTUL TREBUIE SA SOLICITE SI SA PASTREZE DEVIZUL DE LUCRU SI FACTURA FISCALA SAU BONUL FISCAL CARE SA ATESTE INTERVENTIILE IN GARANTIE SI POST-GARANTIE EFECTUATE ASUPA PRODUSULUI.